تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 58917
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 107
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 187
بازدید سال : 229
بازدید کلی : 58917
ضرورت های و باید های اقتصاد مقاومتی

سال 1395 از سوی رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری گردید نامگذاری سال با اهداف مشخص و از پیش تعین شده در حقیقت قطب نمای و خرکت کشور به سوی ان هدف می باشد و می بایست تمامی برنامه ها و فعالیت های اقتصادی و سیاسی و حتی فرهنگی به سوی اقتصاد مقاومتی منجر شود. و با این شعار هم  توجه مسئولان و برنامه ریزان به بان جلب می شود و هم انسجام نیروها  را فراهم می کند و هم نقشه و ترفنذد دشمنان را خنثی می کند.

 چرا اقتصاد مقاومتی؟

از سال 1391 که تحریم های فلج کننده اقتصادی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برکشور ایران وضع و اجرا گردید در حقیقت  در جهت به زانو در آوردن ایران در زمینه هسته ای و دیگر مسائل بود که مقام معظم رهبری راه حل را در اقتصاد مقاومتی دانستند و افزودند توجه به  صنعت و اقتصاد بومی و اتکا به تولیداتن داخلی می تواند رهگشای برون رفت از مشکلات باشد  و اینک که دشمنان با پروژه نفوذ در عرصه های اقتصادی و با بستن قرار دادهای مختلف و بعنوان یک شریک تجاری قصد تضعیف اقتصاد کشور مان را دارند انجام اقدامات اساسی و اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد در تقابل با غربی هاست.

اگر یک کشوری بخواهد در مقابل زور گویی و زیاده خواهی آمریکا و اذناب او بایستد باید هم دارای اقتصاد قوی با استفاده از دانش بومی خود داشته باشد و هم دارای منابع و امکانات و ذخایر. ایران یک کشوری است که دارای منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز  و معادن بیشمار  است بنابرین با این سرمایه بزرگ می توان یک اقتصاد شکوفا داشت بسیاری از کشورها فاقد این سرمایه اند اما برنامه و فکر دارند  و با این فکر وبرنامه ان سرمایه هارا به سوی خود جذب  و کشوردارند ذخایر را مستعمره خود می کنند نگاه به کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای عربی موید بر این مطلب است و اگر در کشور مان غفلت صورت پذیرد کمتر از آنان نخواهیم شد.

اقتصاد مقاومتی یعنی

1- کاهش وابستگی به فروش نفت خام

2- کاهش واردات: یکی از مضرات اقتصاادتی که منجر به خروج ارز  از کشور می شود مسئله واردات کالاست که ضربه به واحد پولی کشور می زند و موجب خروج ارز از کشور می شود و هم ضربه اقتصاد کشور می زند. متاسفانه برخی از دولتی ها با هدف ایتکه وارد کالا مقرون به صرفه تر ازتولید کالا و  احداث کارخانه   است اقدام به واردات کالا می کنند. واردات مواد غرایی مانند برنج و چای که امروز چای چایکاران  کشورمان و برنج داخلی کشاورزان ما  توی انبار ها خوابیده است واردات بی رویخ بنزین و غیره از آسیب های اقتصادی است که اگر با اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی صورت پذیرد مسلما اقتصاد کشور شکوفا و بیکاری و تورم نیز حل خواهد شد.

3-افزایش تولید داخلی و کیفیت دبخشی کالای ایرانی

با افزایش تولید داخلی و کیفیت کالاهای ایرانی با دوام می توان ذائقه مردم را تغیر داد اگر امروز تولید کنندگان ما با تولید با کیفیت در رقابت با کالاهای خارجی گام بردارند واین از اقدامات اساسی در اقتصاد مقاومتی است می توان به آبنده روشن اقتصاد ایران امید وار بود



تعداد بازدید از این مطلب: 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود